دوشنبه ١٨ آذر ١٣٩٨

 


شماره خبر :٥٦١٠٣٨

ارسال به دوست نسخه چاپي

  تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ٦ آذر ١٣٩٨
 
حجت‌الاسلام عیسی‌زاده در نشست شورای استانی و ششمين نشست دبيران هم‌انديشی استانی یزد:
جريان‌سازی هم‌انديشی در فضای دانشگاه‌ها توسط کسانی انجام می‌شود که سلسله جنبان جریان علمی دانشگاه هستند
معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: قدرت جريان‌سازی هم‌انديشی در تبديل يك موضوع به گفتمان‌ در فضای دانشگاه‌ها در جوامع ديگر كمتر پيدا می‌شود، چون در بستر علمی و توسط كسانی انجام می‌شود كه سلسله جنبان جريان علمی دانشگاه هستند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام دکتر عیسی‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست شورای استانی و ششمین نشست دبیران هم‌اندیشی استانی یزد عنوان کرد که دغدغه ما این است که در کسوت مربی و استاد در تربیت نسل جوان انشاالله موفق باشیم.

حجت‌الاسلام دکتر عیسی‌زاده، گفت: در دفاتر نهاد همه‌ اقوال و اعمال باید پشتوانه‌ علمی داشته باشد و تربیتی كه در دانشگاه اسلامی دنبال می‌شود باید در محیط دینی صورت گیرد.

دکتر عیسی‌زاده افزود: تربیت دینی مطلق هدف نیست چرا كه دین سكولار منظور ما نیست. بلكه تربیت دینی كه دغدغه نظام اسلامی را تأمین ‌كند، دنبال می‌شود.

وی افزود: قدرت جریان‌سازی هم‌اندیشی در تبدیل یك موضوع به گفتمان‌ در فضای دانشگاه‌ها در جوامع دیگر كمتر پیدا می‌شود، چون در بستر علمی و توسط كسانی انجام می‌شود كه سلسله جنبان جریان علمی دانشگاه هستند.

معاون آموزشی و پژوهشی با اشاره به عناصر مهم آینده پژوهشی اظهار کرد: باید از ظرفیت همفكری با استادان استفاده شود كه توفیق‌های حاصل شده در دانشگاه‌ها مبتنی بر استفاده از این ظرفیت است. از اهداف آینده‌پژوهی، تعریف راه‌حل‌ها برای عبور از مشكلات پیش رو است و از عناصر مهم بحث آینده‌پژوهی، شناخت آسیب‌ها و ارائه راه حل برای آنهاست و این مهم فقط از دست استادان و فرهیختگان دانشگاه‌ها بر می‌آید.

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده با توجه به اهمیت تربیت نسل آینده و نسل نو گفت: كلیدواژه و شاه بیت اسناد بالادستی فرهنگی نظام، «تربیت» است. تربیت به معنی تغییر تدریجی جامعه دانشجویی به سمت اهداف والا در همه ابعاد تربیتی اعم از اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، فناوری و ... كه می‌تواند چراغ راه آینده نظام مدیریتی كشور باشد (یعنی تربیت دینی). در عرصه‌های پژوهش هم حركت باید مبتنی بر تربیت پژوهشی باشد؛ چرا كه در تمامی عرصه‌ها و تمامی مستندات دینی تزكیه همیشه مقدم بر تعلیم دانسته شده است.

وی ادامه داد: انتظار از دانشگاه‌ها باز كردن گره‌های موجود و معضلات اخلاقی اجتماعی جامعه است. اساتیدی كه الگوهای تربیتی و اخلاقی هستند برای دانشجویان مانند خورشیدی اند كه نظرها به سوی آن‌ها جلب می‌شود. امام صادق (ع) می‌فرماید: «حق دانشجو به استاد این است كه خداوند استاد را قیم دانشجو قرار داده است». اولین نقش انبیاء الهی هم مربی‌گری است.

حجت‌الاسلام دکتر عیسی‌زاده در آخر افزود: منظور ما از تربیت، برقراری سلسله ارتباطات هدفمند در حوزه‌های مختلف تربیتی و فرهنگی اعم از اعتقادات، باورها، آداب، سنت‌ها و رفتارها است.

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




آرشيو