يکشنبه ٠٣ بهمن ١٣٩٥
 


شماره خبر :٤٩٢١١١

ارسال به دوست نسخه چاپي

تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ٢٠ ارديبهشت ١٣٩٥
در نشست روسای دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها صورت گرفت؛
افزایش استفاده از ظرفیتهای استانی برای توسعه حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان
مأوا: افزایش استفاده از ظرفیتهای استانی برای توسعه فعالیتهای کمی و کیفی، همچنین تلاش برای حمایت و تعالی از دستاوردهای تربیتی، تبلیغی و جهادی حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان در نشست روسای دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها مورد تصویب قرار گرفت

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، حجت الاسلام محمد هادی نظیری با اعلام این خبر گفت: در دو سال گذشته، رویکرد تعالی و ماموریت گرایی حوزه در دستور کار مراکز قرار گرفته است که تربیت دانشجویی توانمند در حوزه تبلیغ دینی، گسترش طرح نخبه پروری در کنار تشکیل هسته های تربیتی و ایجاد گروه های اثر گذار در کنار دیگر برنامه ها در این رویکرد مورد توجه قرار  گرفته است.

دبیر نشست روسای استانی دفاتر نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: در این نشست که با حضور 20 نفر از روسای دفاتر استانی برگزار شد،  موضوعاتی مانند استفاده از اساتید شاگرد پرور در حوزه،  رصد و شناسایی ظرفیتهای حوزه های اساتید، استفاده حداکثری از روحیه تبلیغی در فارغ التحصیلان حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان با هدف تربیت مبلغین دانشجویی برای تبلیغ مبانی دینی و انقلابی در مراکز دانشگاهی مورد بحث قرار گرفت.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری گفت: لزوم حضور موثر مدیر مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در شورای استانی نهاد  و همچنین بررسی کلیات طرح تشکیل شورای استانی هماهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهها نیز از دیگر موضوعات این نشست یک روزه بود.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام عابدینی، سرمربی عضو هیئت امناء حوزه، با تبین ضرورت شاگرد پروری، با بهره گیری از ایات قران کریم و سیره زندگیرسول الله ص در ساختار سازی در مدینه النبی ، به تشریح ویژگی های اساتید شاگرد پرور در مراکز حوزه پرداخت .

عضو شورای راهبردی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با تشریح اقدامات پیامبر اسلام ع در تربیت نیروهای اولیه برای تشکیل حکومت اسلامی در مدینه منوره این اقدام را به عنوان یک نمونه و الگوی عملی در این مسیر پرداخت.

وی در تفسیر ایات قرانی در موضوع تربیت گفت: با آموزش صرف، تغییر رفتار در افراد ایجاد نمی شود، بلکه مخاطبان باید رفتار عملی را در استاد خود مشاهده کنند. به عبارت دیگر مشاهده عمل اثری بیشتر از بیان مطلب داشته و ارتباط دائمی و مستمر با شاگردان می تواند اثر بیشتری از بیان مطالب برای دانشجویان داشته باشد.

انتهای پیام/

امتیازدهی
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




آخرین اخبار
> اخبار
> اطلاعیه
> گزرش تصویری
> رویداد دانشگاه ها
> پرسمان
> عمره و عتبات دانشگاهيان
> جشنواره ها و همایش ها
> ازدواج دانشجویی
> ماهنامه معارف
> ماهنامه پرسمان
> فصلنامه مکاتبه و اندیشه
> فصلنامه دانشگاه اسلامی
> ساختار نهاد
> درباره ما
> تماس با ما
> پرسش های متداول