آی پی شما :
کارشناس پشتیبانی : شهبازی
کارشناس طراحی : دین شعاری
کارشناس محتوایی : احمدی
شماره تماس : 84222444/378-021

ورود به سیستم

برای ورود به سیستم، نام کاربری و کلمه عبوری که از کارشناسان اداره پایگاه های اینترنتی دریافت کرده اید را وارد کنید.

نام کاربری :   
کلمه عبور :   

×
سامانه پشتیبانی پایگاه های اینترنتی
اداره پایگاه های اینترنتی
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
تازه ها
مقایسه واحدهای سایز در CSS‏ ( px , pt , em , % , in , cm , mm)
اگر با زبان CSS آشنایی داشته باشید حتما میدونید که بعضی از ویژگی های این زبان، مقداری رو به عنوان اندازه ی طولی اون ویژگی می پذیرند . ویژگی هایی مثل width , height , font-size و امثالهم ! برای این اندازه ها واحدهای مختلفی در نظر گرفته شده . امروز می خوایم در این مقاله در مورد انواع مختلف واحدهای اندازه در CSS صحبت کنیم
روانشناسي رنگها در طراحي وب سایت
يكي از اصول بسيار مهم و كليدي در طراحي صفحات وب ، توجه به اصل رنگ بندي صفحات و استفاده از رنگ هاي مكمل و تركيبي مطلوبي است
چگونه قالب موبایل سایت خود را فعال کنیم ؟
یکی از امکانات جالب پرتال بخش پوسته موبایل است که برای این دستگاه ها طراحی شده است.برای فعال کردن این امکان با ما همراه باشید.
افکت قرار دادن سایه در بالای تگ body
امروز میخوام یک تکنیک ساده اما جالب رو براتون معرفی کنم که با استفاده از اون میشه افکتی زیبا برای سایتتون ایجاد کنید.
چطور کار کنیم که همه بتوانند در نظرسنجی شرکت کنند ؟
گاهی برای شما پیش آمده است که وقتی از ماژول نظرسنجی در سایت دانشگاه خود استفاده میکنید با دادن اولین نظر دیگر دانشجویان نمی توانند نظر دهند ، اما این مشکل در اینترنت خارج از دانشگاه وجود ندارد. در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت ...
چگونه از شر شبکه‌های اجتماعی خلاص شویم!؟
فیس‌بوک شما را ناراحت می‌کند؟ توییتر اعصاب شما را به هم می‌ریزد؟اینستاگرام دوستان شما را به دشمن تبدیل کرده است؟ معمولا مخالفان تکنولوژی معتقدند که شبکه‌های اجتماعی ما را از جهان واقعی دور کرده است . اگر شما هم به این باور رسیده اید شاید دور شدن از شبکه‌های اجتماعی چندان هم بد نباشد.
تست سرعت وب سایت با پنج ابزار رایگان
سایت شما کند است؟ به دنبال یک ابزار آنلاین برای تست سرعت آن هستید؟ می‌خواهید مشکلات و دلیل کندی سایت خود را دریابید؟ این پنج ابزار آنلاین راه حلی پیش روی شماست
کد جاوااسکریپت انتقال ابزار موبایل به آدرس مخصوص
اگر با موبایلتون تاکنون به اینترنت متصل شده باشید حتما دیدید که با مراجعه به بعضی سایت ها بلافاصله به آدرس مخصوص موبایل اون سایت هدایت میشید که یک ورژن ساده تر و سبکتر از سایت رو به شما ارائه میده .
رفع کش در سیستم
تغییر می دهید اما در پوسته اعمال نمی شود ؟ خبر درج می کنید اما نشان داده نمی شود ؟ این سئوالات متداول برخی مدیران سایت هاست. این مطلب به این موضوع پرداخته است ؟
 


روانشناسي رنگها در طراحي وب سایت

تعداد نمایش خبر:3939 تاریخ درج خبر:1393/08/03

يكي از اصول بسيار مهم و كليدي در طراحي صفحات وب ، توجه به اصل رنگ بندي صفحات و استفاده از رنگ هاي مكمل و تركيبي مطلوبي است

يكي از اصول بسيار مهم و كليدي در طراحي صفحات وب ، توجه به اصل رنگ بندي صفحات و استفاده از رنگ هاي مكمل و تركيبي مطلوبي است كه كاربران بتوانند بر اساس اصل سهولت و جذابيت صفحه ، به مشاهده مطالب آن بپردازند.

اين كه چه رنگي متناسب سايت هاي وب است ، پرسشي است كه كارشناسان وب ، خيلي پاسخ جامع و كاملي براي ان ارايه نكرده اند و كم تر متخصصات طراحي وب به مسيله روان شناسي رنك ها در طراحي سايت ، توجه كرده اند.

اما به هر حال يك اصل كلي وجود دارد كه مي گويد : در رنگ بندي يك صفحه ، بايد به اين موضوع توجه شود كه اين رنگ قرار است در چه صفحه اي و با چه موضوعي به كار رود. يعني اصل توجه به عملكرد و موضوعيت سايت ، در رنگ بندي مطالب مهم است . سايت هاي دولتي و به طور كل ، سايت هايي با بازديدكننده بسيار بالا ، معمولا از رنك سفيد براي زمينه صفحات و رنگ آبي براي لينك هاي صفحه و رنگ بنفش براي لينكهاي مشاهده شده كه به عنوان default برنامه فرانت پيج نيز به كار مي رود ، استفاده مي كنند.

سايت هايي كه بيش تر جنبه شخصي دارند ، از رنگ هاي مكمل استفاده مي كنند. مثلا رنگ سبز پر رنگ در كنار سرمه اي ، جذابيت خاصي به سايت هايي با موضوعيت بازرگاني مي دهد . و يا در طراحي سايت هاي كودكان ، از رنگ هاي خيلي شاد استفاده مي شود.

به هر حال توجه به كاركرد كد رنگ ها در طراحي صفحات وب از اهميت مهمي برخوردار است . در ادام اين مطلب ، فقط قصد يادآوري نوع روان شناسي هر رنگ درمخاطبان از ديد روان شناسان داريم و فعلا در مورد اين كه چه نوع رنگي براي چه سايتي مناسب است ، صحبت نمي كنيم. اگر چه اين توضيحات ، خود نيز بيان گر استنتاجات خوبي هستند كه وب مسترها را در گرافيك سايت ، به خوبي هدايت مي كند.

يك بهترين رنگ نداريم!

در مديريت نوين يك اصل پذيرفته شده وجود دارد كه يك بهترين شيوه مديريت در كار وجود ندارد. تركيب و هماهنگي و استقرار يك نظام در رنگ بندي صفحات وب نيز ، چنين رويكردي دارد. تجربه و نوع علاقه و هنر web designer هست كه سايتي را براي ما جذاب و سايتي ديگر را next مي كنيم. نكاتي كه مي بايست در زمان طراحي گرافيكي سايت در نظر داشته باشيم به شرح زير هستند :

    اثر روان شناسي رنگ
    قابليت خواندن متون صفحات سايت . مثل سايت : (www.irna.com)
    رنگ متمم رنگهاي انتخابي براي بك گراند ، گرافيك ها ، لينك ها و متون ( مثل سايت http://www.HiGrade.ir )
    وجود تطبيق رنگي بين لوگوها و آرم هاي صفحات با رنگ بندي متون و مطالب به كار گرفته شده (مثل سايت http://www.karvarz.com )
    وجه به نوع مخاطب و بازديدكننده بخش هاي مختلف سايت .

سايتي مانند ياهو ، كه روزانه ميليون ها مخاطب دارد و از صدها بخش متنوع تشكيل شده است ، براي هر بخش خود از يك چيدمان و رنگ بندي خاصي در طراحي صفحات اكتيو ، استفاده كرده است . مثلا بخش كودكان ياهو با بخش بازرگاني ان بسيار تفاوت دارد

۵ اصل مهم

ليست زير مشخصه هايي از رنگ ها را كه هنگام طراحي بايد مدنظر داشته باشيد بيان ميكند:

    رنگ ها اثر زيادي روي احساسات ما در ۹۰ ثانيه اول ديدن ميگذارند.
    اثر رنگ ميتواند بيننده را ترغيب به خريد يك جنس از شما كند.
    رنگ ها رفتار ما را در برابر يك موضوع فقط تشديد نميكنند ، بلكه اثر خود را كاملا در رفتار ما نشان ميدهند.
    اثر گذاري رنگ در فرهنگ هاي مختلف گوناگون است!
    هر رنگ به تنهايي يك پيام مخصوص به چشم بيننده ميفرستد .به قول مك لوهان ، رسانه همان پيام است

روان شناسي رنگ ها

به طور كل ، رنگ ها داراي خصيصه هاي خاصي هستند كه در زير به بخشي از اين مولفه هاي موجود در رنگ ها اشاره شده است :

سفيد :

اشاره دارد به صداقت ، پاكيزگي ، صميميت ، ملايمت و معاصر بود ن چيزي . سفيد بهترين رنگ براي بك گراند هاي وب است . در تجارت سفيد رنگ خستگي گير و انرژي بخش است .

سياه :

اشاره دارد به ظرافت ، قدرت ، دليري ، شهامت ، فريبندگي ، شيطان ، مهارت و باستان . مشكي براي رنگ متن روي يك پس زمينه روشن ايده آل است. اين رنگ بعنوان رنگ پس زمينه چشم را خسته ميكند .

قرمز :

توانايي ، هيجان ، احساسات شديد ، سرعت ، خطر و تهاجم . اين رنگ از بيننده توجه به خود را طلب ميكند . در تجارت بمعني وام و بدهي است . اين رنگ شديد ترين رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسريع ميكند .

آبي :

امنيت ، اعتماد ، مسيوليت پذيري ، سرما ، ايمان ، وفاداري ، وابستگي وجاه و جلال . آبي دومين رنگ عوام پسند است . در تجارت بمعناي ضمانت مالي است .

سبز :

تندرستي ، فراواني ، حاصلخيزي ، آزادي ، شفا و بهبودي ، طبيعت ، پيشرفت ، حسادت و خونسردي . در تجارت بيانگر مقام و ثروت است. اين رنگ در چشم ها راحت تر از همه ديده ميشود .

قهوه اي :

تاثير گذاري ، متانت ، توانگري مالي و كمك كننده بودن . قهوه اي رنگ كره خاكي ماست و در طبيعت بسيار فراوان است .

خاكستري :

صميميت زياد ، اعتبار و نفوذ و عملي بودن . در تجارت بمعناي سنت گرايي است .

صورتي :

ملايمت ، شيريني ، ظرافت و زنانگي ، خوب بودن ، بي گناهي و پرورش كودك .

بنفش :

وقار ، معنويت ، شاهانه بودن ، عيش و نعمت ، دارايي ، اعتبار و نفوذ ، سوگواري و مهارت . در تجارت بزرگ نشان دادن است . بنفش طرفداري از سبك هاي هنرمندانه است.

نارنجي :

سرزندگي و شوخي ، لذت و خوشگذراني ، تعادل گرمايي ، تشويق كردن ، چالاكي و نيرو ، تحمل و بلند همتي.

زرد :

نور خورشيد ، گرمي ، خوشي ، نامردي ، ترسويي و حسادت . در تجارت درخواست از نوع روشنفكرانه است و براي تاكيد نيز خوب است . زرد باعث افزايش تمركز شده ، سوخت و ساز را زياد ميكند و سخت ترين رنگ براي چشم هاست .

طلايي :

نشانگر گران بودن و پرستيژ است .

نقره اي :

سرما ، علمي بودن و اعتبار و پرستيژ است .

پس وقتي ميخواهيد رنگي انتخاب كنيد بايد درباره بازار نهايي كار خود بانديشيد . چه احساساتي را ميخواهيد برانگيخته كنيد ؟ اول كمي درباره چشم انداز احساسي هدفتان فكر كنيد و نيز پيامي كه از راه ديد ميخواهيد منتقل كنيد .

بعد رنگ خود را انتخاب كنيد ! توجه داشته باشيد كه گرافيك صفحات وب ، امروزه نقش زيادي را در ارايه دكترين رفتار سازماني الكترونيكي مراكز رسانه اي غرب به مخاطبان در اختيار دارند و LOGO ، BANNER ، TIZER ها ، فوق العاده در تحكيم مفاهيم به مخاطبان وبي موثر هستند.

امتیازدهی
کاربر مهمان
1394/09/14 23:39
0
1
مطلب بسیار خوب وکاربردی است.باتشکر
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: